Opožděný dopravní prostředek je vždy nepříjemnou záležitostí. A je naprosto jedno, jestli cestujeme na dovolenou anebo za pracovními povinnostmi. Pokud se jedná o místní linkový autobus, pak se dá tato situace zvládnout nějakým alternativním způsobem. Horší situace nastává, jestliže se jedná o letecký spoj.muž sedící v letištní hale na zemi vedle kufrů

  • V tom případě dost dobře nelze použít taxi nebo počkat na další spojení.

Někdy může následky zpoždění zmírnit finanční kompenzace.

  • Ne vždy na ni má ale cestující nárok.
  • K tomu, aby bylo možné o tuto kompenzaci požádat, je nutné splňovat základní podmínky.

    • Jelikož je to trochu složité, je dobré se obrátit na odborníky, kteří vám v této situaci pomohou.

Kritérií, která jsou v nároku rozhodující, je několik. Z toho tři základní.

  1. Délka zpoždění letu, počítaná v cílové destinaci.
  2. Fakt, jestli se jedná o let, který spadá do regulace EC 261/3004.
  3. Možnosti jiné formy získání odškodnění (letecké míle, dárkové poukazy).

    • Důležité jsou i další informace, které mohou být v konečném verdiktu o přiznání či nepřiznání odškodnění rozhodující.
  4. tabule odletů a příletů

Časová prodleva musí být alespoň tříhodinová

Důležitým údajem je vzdálenost počáteční a cílové destinace. Tento parametr rozhoduje o výši finančního odškodnění. Rozhodující také je, zda bylo zpoždění letu Claimcloud způsobeno okolnostmi, které mohla letecká společnost ovlivnit.

  • Prostě – pokud zasáhla vyšší moc, na kompenzaci nemá nikdo nárok.

Přiznání a poté i výpočet kompenzace za zpožděný let není vůbec jednoduché. Veškeré faktory se mezi sebou kombinují a teprve poté lze sdělit poškozenému výsledek.

  • Jedna podmínka je ale vždy daná a také i jasně srozumitelná.
  • Za délku zpoždění se považuje rozdíl času příletu do cílové destinace oproti původně plánovanému času příletu.

Jestliže chcete žádat odškodnění, pak je zapotřebí, aby toto prodlení bylo dlouhé nejméně tři hodiny.

4.5/5 - (2 votes)