Opožděný dopravní prostředek je vždy nepříjemnou záležitostí. A je naprosto jedno, jestli cestujeme na dovolenou anebo za pracovními povinnostmi. Pokud se jedná o místní linkový autobus, pak se dá tato situace zvládnout nějakým alternativním způsobem. Horší situace nastává, jestliže se jedná o letecký spoj.muž sedící v letištní hale na zemi vedle kufrů

  • V tom případě dost dobře nelze použít taxi nebo počkat na další spojení.

Někdy může následky zpoždění zmírnit finanční kompenzace.

  • Ne vždy na ni má ale cestující nárok.
  • K tomu, aby bylo možné o tuto kompenzaci požádat, je nutné splňovat základní podmínky.

    • Jelikož je to trochu složité, je dobré se obrátit na odborníky, kteří vám v této situaci pomohou.

Kritérií, která jsou v nároku rozhodující, je několik. Z toho tři základní.

  1. Délka zpoždění letu, počítaná v cílové destinaci.
  2. Fakt, jestli se jedná o let, který spadá do regulace EC 261/3004.
  3. Možnosti jiné formy získání odškodnění (letecké míle, dárkové poukazy).

    • Důležité jsou i další informace, které mohou být v konečném verdiktu o přiznání či nepřiznání odškodnění rozhodující.
  4. tabule odletů a příletů

Časová prodleva musí být alespoň tříhodinová

Důležitým údajem je vzdálenost počáteční a cílové destinace. Tento parametr rozhoduje o výši finančního odškodnění. Rozhodující také je, zda bylo zpoždění letu Claimcloud způsobeno okolnostmi, které mohla letecká společnost ovlivnit.

  • Prostě – pokud zasáhla vyšší moc, na kompenzaci nemá nikdo nárok.

Přiznání a poté i výpočet kompenzace za zpožděný let není vůbec jednoduché. Veškeré faktory se mezi sebou kombinují a teprve poté lze sdělit poškozenému výsledek.

  • Jedna podmínka je ale vždy daná a také i jasně srozumitelná.
  • Za délku zpoždění se považuje rozdíl času příletu do cílové destinace oproti původně plánovanému času příletu.

Jestliže chcete žádat odškodnění, pak je zapotřebí, aby toto prodlení bylo dlouhé nejméně tři hodiny.