Jsou lidé a není jich zrovna málo, kteří neradi telefonují s neznámými lidmi. Nemusí nutně trpět sociální fobií, ale mluvit s člověkem, jemuž nevidíte do tváře nemusí být příjemné. Zatímco osobní či telefonický kontakt prostřednictvím e-mailu je přirozený, telefonický může být pro mnohé lidi stresující. Určitě je možné tento ostych překonat, nicméně těmto lidem se určitě nedoporučuje zaměstnání, kde je nutná častá telefonní komunikace. Například takový operátor call centra není rozhodně to pravé.

Nicméně jsou situace, kdy se vyžaduje telefonická komunikace. Například, když si chcete objednat pizzu až domů nebo, když si chcete rezervovat vstupenky do kina či divadla. Jsou lidé, pro které je to banalita a jsou lidé, kterým je to krajně nepříjemné a raději si nechají zahnat chuť. Tu na jídlu i tu kulturní. Podobně je to třeba také s pojištěním. Víte, že potřebujete uzavřít pojištění bytu či povinné pojištění u nového vozu, ale na pobočku se Vám nechce a z telefonického kontaktu máte obavy.
 

On-line formulář pro Vaše potřeby

Naštěstí dnes nemusíte vytočit telefon. Prostřednictvím on-line formuláře vyřešíte vše, co potřebujete. Objednáte si večeři až do domu, rezervujete si vstupenky do kina či divadla, zakoupíte si lístky na pendolíno nebo si domluvíte pojištění. Je to zkrátka úplně snadné a samozřejmě to šetří nejen Vaše nervy, ale především Váš čas. A ten je samozřejmě k nezaplacení.

Na druhou stranu existují určitá rizika spojená s minimalizací osobních kontaktů. A totiž, že naše sociální inteligence se může ocitnout v ohrožení. Na druhou stranu člověk, který má trochu problém s určitými kontakty (telefonování) by se právě těmto kontaktům neměl plně vyhýbat. Určitě je pro ně vhodné je v rámci možností omezovat, ale rozhodně ne zcela minimalizovat. Sociální plachost překonáváme tím, že se kontaktu s druhými lidmi nevyhýbáme, ale naopak ho v rámci terapie i vyhledáváme.