Nedostatky v jakosti nebo složení prodávaných pohonných hmot má za úkol odhalit Česká obchodní inspekce (ČOI). Ta každoročně zkontroluje až tři tisíce vzorků paliv. Nekontroluje pouze naftu nebo benzín, zaměřuje se také na propan-butan LPG či lihobenzin E85. Situace se na čerpacích stanicích oproti minulým rokům výrazně zlepšila, což dokazují právě kontroly ČOI. Pravděpodobně ke zkvalitnění paliv přispělo i to, že před pěti lety začala ČOI zveřejňovat přehled pokutovaných pump.
palivové pumpy
Zvyšující se kvalita paliv naštěstí postupuje, což ukazují testy. V loňském roce se problematické palivo vyskytovalo již jen výjimečně. Přesto se přeci jenom najde nějaké to pochybení, za které hrozí vysoké pokuty. Nepomohou ani výmluvy, že špatný benzín, naftu nebo LPG provozovatelům načerpal již dodavatel. ČOI upozorňuje, že za kvalitu paliv odpovídají vždy provozovatelé čerpacích stanic.

Nejenže nás pumpaři okrádají o peníze, které vydáme za natankované nekvalitní palivo, závažnější problém je v tom, že narůstají závady na našich autech. Do benzínu i nafty jsou často přimíchávány další složky, které v palivu nemají co dělat. Takovéto pančování paliva ruinuje především motory automobilů. Nežádoucí směsi, které mohou být přimíchávány do benzinu, jsou například technický benzín, aceton nebo toluen. Do nafty zase petrolej nebo lehké topné oleje. Všechny tyto látky ohrožují nejen katalyzátory, turba a motory aut, ale také životní prostředí.
motor automobilu
Závada paliva se může projevit například snížením výkonu, zvýšením spotřeby, špatným startováním nebo vysokou kouřivostí motoru. To vše záleží na natankovaných litrech a množství původní kvalitní nafty nebo benzínu. Oprava případné škody na autě pak může být velmi drahá. Pokud se tedy auto začne po natankování chovat odlišně, nejsnazším a nejrychlejším řešením je naředění kvalitním palivem u jiné pumpy.

Nekvalitní paliva
3.8 (76.67%)6