Bez určité zátěže, které život přináší, se žít nedá. Krátkodobý stres v nás může probudit skryté rezervy, díky němu můžeme dobře splnit úkol nebo se vybičovat ke sportovnímu výkonu a mít potom dobrý pocit, že jsme něco dokázali. Ovšem dlouhodobého stresu a velkého napětí, kdy ztrácíme schopnost se vypořádat s problémy, je nutné se nevystavovat. Jinak můžeme i vážně onemocnět.
uspěchaný muž
 
Snadno se řekne, hůře provede
Jak to však provést, když život na nás klade tak vysoké nároky, přílišnou zodpovědnost a máme kvůli tomu, jak se říká „nervy na pochodu“? Nemůžeme si být jisti ničím – zaměstnáním, vztahy ani  dostatkem financí. Máme málo času na odpočinek, a tak stresové hormony začínají vykonávat své. Je nutné se uvolnit a zmírnit tempo, naučit se relaxaci, sebeovládání a zorganizovat si efektivně čas.
 
Co ve Vás vyvolává největší stres a jak na něj reagujete?
Je velmi důležité si tyto dvě věci uvědomit, abyste se tím největším stresorům mohli vyhnout. Jistě, někdy je to velmi těžké. Například, když nás stresuje pro nás nevyhovující zaměstnání, nemůžeme jen tak odejít a vystavit se další zátěži při hledání jiné práce. Ovšem vždy je třeba zvážit, co je pro nás lepší a méně stresující. Budete mít méně peněz, když přijmete hůře placené místo, ale budete se cítit o hodně lépe.
 
Stres narušuje imunitní systém
Je třeba si uvědomit, že stres způsobuje nejen náchylnost k infekcím, ale i k rakovině a vážným autoimunitním onemocněním. Může vlastně být příčinou téměř všech nemocí, nejčastěji vysokého krevního tlaku, infarktu, mrtvice, deprese, trávicích obtíží, migrény i chronického únavového syndromu. Nestojí tedy zato něco pro sebe udělat?
cvičení v posilovně
1.      Přijměte fakt, že můžete změnit jen své chování, nikoliv chování těch ostatních.
2.      Naslouchejte svým vlastním potřebám a přáním.
3.      Buďte asertivní a nikoliv pasivní či agresivní.
4.      Každý den si najděte chvilku pro sebe a na půlhodinové cvičení.

Ohodnoťte příspěvek